آشنايي با انواع مشاغل صنعت گردشگري (بخش 1)

به تخصصي ترين مرجع گردشگري خوش آمديد

آشنايي با انواع مشاغل صنعت گردشگري (بخش 1)

مشاغل صنعت گردشگري

صنعت گردشگري و رشد و توسعه آن به عنوان يك صنعت پر منفعت و پر سود در هر كشوري و شهري مي تواند رونق زيادي به آن كشور يا شهر بدهد و از هر نظر مي تواند در پيشرفت آن جا موثر باشد. در اشتغال زايي و ايجاد مشاغل گوناگون و در همه زمينه هاي ديگر از جمله زمينه هاي فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي براي آنجا مفيد واقع شود. ما در اين بخش به معرفي انواع مشاغل موجود در اين صنعت مي پردازيم . پس ما را در ادامه همراهي كنيد و با مشاغل صنعت گردشگري آشنا شويد.

انواع گردشگري

پيش از اينكه انواع مشاغل گردشگري را توضيح دهيم اول انواع گردشگري را بيان مي كنيم تا بيشتر با اين حيطه آشنا شويد و سپس به سراغ انواع مشاغل صنعت گردشگري مي رويم. زمينه هاي مورد توجه گردشگران در اين حوزه و انواع بازارهايي كه مسافران و جهانگردان را به خود جذب مي كند شامل موارد زير است:

اكوتوريسم؛ در حقيقت جهانگردي است طبيعت گردي را مورد توجه دارد و مسافراني كه جهانگردي زيست محيطي را مد نظر دارند در اين حوزه قرار مي گيرند.

گردشگري فرهنگي؛ در اين نوع گردشگري جذابيت هاي فرهنگي بيش از هر چيز مورد توجه گردشگر است كه اين جاذبه هاي فرهنگي معنا و مفهوم وسيعي دارند و از موزه ها گرفته تا نمايشگاه ها و تماشاي رويدادهاي ورزشي و جشن هاي سنتي و جشنواره هاي غذا و پوشاك و و و را شامل مي شود.

گردشگري تجاري؛ سفرهايي هستند كه افراد به قصد شركت در بازارها، نمايشگاه هاي صنايع و بازديد از تأسيسات كارخانه ها انجام مي دهند. اين نوع گردشگري پيشينه اي ديرين دارد تنها نوع آن تغيير كرده است.

سفر به روستاها؛ اين نوع سفرها به قصد دوري محيط تصنعي و متجدد است و در حقيقت افراد با سفر به اين مناطق مي خواهند به روح و روان خود استراحتي بدهند.

گردشگري مذهبي و زيارتي؛ رايج ترين نوع گردشگري در جهان است جهان است و مردم با توجه به باورهاي مذهبي خود به اماكن و مقاصد زيارتي سفر مي كنند

سفرهاي حادثه جويي؛ انجام كارهاي مخاطره آميز در اين سفرها باعث جذابيت اين گونه سفرها مي شود از جمله اين كارها كوهنوردي، قايقراني يا صخره نوردي است كه افراد حادثه جو از انجام آن لذت مي برند.

گردشگري ورزشي؛ از بارزترين اين نوع سفرها كه براي برگزاري رويدادهاي گوناگون انجام مي شود برگزاري بازيهاي المپيك است كه در رسانه ها هم بازتاب ويژه اي دارد.

گردشگري سلامتي؛ در اين نوع گردشگري افراد با اهداف پزشكي و يا توصيه پزشك خود مقصدي را براي سفر انتخاب كرده و به آنجا مي روند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.