ماجراي تعطيلات نوروز ؛ “آري” يا “خير”

به تخصصي ترين مرجع گردشگري خوش آمديد

ماجراي تعطيلات نوروز ؛ “آري” يا “خير”

با توجه به پايگاه داده مجله روز ، دكتر. “ايرج حريرچي” ، امشب در مصاحبه با تيتر خبر ، اظهار داشت: طبق اعلام كميته امنيتي ، اجتماعي و انضباطي ستاد ملي مديريت بيماري هاي تاج ، به خوزستان و استان كهگيلويه و بويراحمد با در كل 9 سياه پوست. شهرها (پر خطر) و يازده استان …

ماجراي تعطيلات نوروز ؛ “آري” يا “خير” https://majale-rooz.ir/2021/03/ماجراي-تعطيلات-نوروز-؛-آري-يا-خير/ مجله روز Tue, 16 Mar 2021 04:22:22 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/03/ماجراي-تعطيلات-نوروز-؛-آري-يا-خير/ با توجه به پايگاه داده مجله روز ، دكتر. “ايرج حريرچي” ، امشب در مصاحبه با تيتر خبر ، اظهار داشت: طبق اعلام كميته امنيتي ، اجتماعي و انضباطي ستاد ملي مديريت بيماري هاي تاج ، به خوزستان و استان كهگيلويه و بويراحمد با در كل 9 سياه پوست. شهرها (پر خطر) و يازده استان …

با توجه به پايگاه داده مجله روز ،

دكتر. “ايرج حريرچي” ، امشب در مصاحبه با تيتر خبر ، اظهار داشت: طبق اعلام كميته امنيتي ، اجتماعي و انضباطي ستاد ملي مديريت بيماري هاي تاج ، به خوزستان و استان كهگيلويه و بويراحمد با در كل 9 سياه پوست. شهرها (پر خطر) و يازده استان با 31 شهر نارنجي. اجازه داده نشده است.

وي با اعلام رنگ آميزي ويروس كرونا در شهرهاي كشور افزود: از امروز (25 اسفند 1394) تا 6 فروردين سال آينده 295 شهر به رنگ زرد شناسايي و 113 شهر نيز شناسايي شده است. كم خطر

معاون وزير بهداشت افزود: براي اينكه مردم وظيفه خود را بدانند در پايان تعطيلات نوروز رنگ شهرها مشخص شد.
وي در مورد ساير محدوديت هاي ترافيكي گفت: “محدوديت هاي شبانه و روزانه از ساعت 9 شب تا 3 صبح روز بعد در همه شهرها اعمال مي شود.”

معاون وزير بهداشت در مورد ظرفيت حمل و نقل عمومي گفت: مسافرت با هواپيما با ظرفيت 60 درصد ، اتوبوس و قطار با ظرفيت 50 درصد مجاز است.

دكتر حريرچي درباره دستورالعمل هاي اسكان و پذيرايي از ميهمانان نوروزي گفت: اقامت در پارك ها ، مدارس ، راه اندازي مغازه هاي مسافرتي و مراكز غيررسمي مانند خانه هاي اجاره اي موقت ممنوع است. علاوه بر اين ، 50٪ هتل ها و رستوران ها مي توانند با فاصله تبليغ شده كار كنند.

وي گفت: “در بخش حمل و نقل عمومي ، اتوبوس ها از پروتكل هاي بهداشت و تاج گذاري پيروي نكرده اند.”

دكتر ايرج حريرچي با بيان اينكه سفر هرگز به صفر نمي رسد ، گفت: سفر با اتومبيل شخصي ممنوع است اما سفر ضروري با ماشين و حمل و نقل عمومي مطابق دستورالعمل هاي بهداشتي انجام مي شود.

دكتر حريرچي با بيان اينكه كادر پزشكي به شدت نگران شيوع و عفونت ويروس كرون پس از تعطيلات نوروز هستند ، افزود: هدف ما از محدود كردن سفر كاهش حجم مسافران ورودي به شهرها است.

معاون وزير بهداشت گفت: در 24 ساعت گذشته ميزان عفونت در كشور 23 درصد افزايش يافته و پس از گذشت چند روز ، مجدداً تعداد قربانيان به سه رقم رسيده است. در اين هفته ، نسبت به هفته قبل ، ميزان عفونت در تهران 13 درصد افزايش يافته است.

دكتر حريرچي با بيان اينكه نگراني ما در مورد ويروس تاج از نوع ويروس كرونا است ، گفت: “مراكز بين المللي در ايران طي سه ماه آينده ، ميزان مرگ و مير در هر تاج 10 تا 200 است. بسياري از هموطنان من دستورالعمل ها به طور كامل و هنوز در برابر ويروس مقاومت نكرده اند.

وي گفت: “طبق اين قانون ، تشويق به سفر ممنوع است.” گشت و گذار به دليل ماهيت تجمعي آن ايمن نيست.

دكتر ايرج حريرچي درباره آخرين بيماري ويروس كرونا قلب در استان خوزستان گفت: قله سوم در اين استان با ويروس تاج انگليس آغاز شد و اكنون متأسفانه بسياري از بيماران در اين استان تاج انگليس را گرفتند.

وي در مورد تناقض بين تصميمات ستاد تاج ملي و سخنان وزير بهداشت گفت: “نظر وزارت بهداشت و وزير بهداشت سفر نيست ، اما آخرين محدوديت هاي ترافيكي در ساير موارد است. ورود و خروج از 40 شهر قرمز و نارنجي كشور ممنوع است.

دكتر حريرچي خطر شيوع ويروس جهش يافته را 100٪ جدي اعلام كرد و گفت: كشور 67 ميليون بريتانيايي دو بار در برابر اين ويروس جهش يافته زانو زده است و ما نگران گسترش آن در كشورمان هستيم. در حال حاضر ورود اتباع خارجي از 32 كشور ممنوع است.

وي درباره نوع ديگري از ويروس گفت: “ويروس جهش يافته برزيل حتي از ويروس انگليس خطرناك تر است.”

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.