شش روايت از سال ۹۹

به تخصصي ترين مرجع گردشگري خوش آمديد

شش روايت از سال ۹۹

سال گذشته اتفاقات تلخ و شيرين زيادي داشتيم كه بايد برخي از آنها را مرور كنيم. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه دنياي اقتصاد وي نوشت: “سال 99 در حال پايان است ، در حالي كه شيوع ويروس تاج سايه اي شديد بر تمام جنبه هاي زندگي ايرانيان ايجاد كرده و روزهاي عجيب و …

شش روايت از سال ۹۹ https://majale-rooz.ir/2021/03/شش-روايت-از-سال-۹۹/ مجله روز Thu, 18 Mar 2021 16:57:13 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/03/شش-روايت-از-سال-۹۹/ سال گذشته اتفاقات تلخ و شيرين زيادي داشتيم كه بايد برخي از آنها را مرور كنيم. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه دنياي اقتصاد وي نوشت: “سال 99 در حال پايان است ، در حالي كه شيوع ويروس تاج سايه اي شديد بر تمام جنبه هاي زندگي ايرانيان ايجاد كرده و روزهاي عجيب و …

سال گذشته اتفاقات تلخ و شيرين زيادي داشتيم كه بايد برخي از آنها را مرور كنيم.

به گزارش مجله روز ، اين روزنامه دنياي اقتصاد وي نوشت: “سال 99 در حال پايان است ، در حالي كه شيوع ويروس تاج سايه اي شديد بر تمام جنبه هاي زندگي ايرانيان ايجاد كرده و روزهاي عجيب و باورنكردني را براي ما ايجاد كرده است. البته فوتباليست ها كمي خوشحالتر بودند ، زيرا اين غول خنده دار و اين صنعت بزرگ حركت در سراسر جهان را متوقف نكرده اند. سال گذشته ما بسياري از رويدادهاي تلخ و شيرين را داشتيم كه برخي از آنها را بايد مرور كنيم.

فاجعه سال

بدون شك ، بايد از مرگ باورنكردني و فوق العاده غم انگيز مهرداد ميناوند و علي انصاريان به عنوان فاجعه بزرگ سال 1999 ياد كرد. هر دو پر از لبخند و اشتياق به زندگي ، به زودي به ويروس تاج مبتلا شدند و راهي مرگ شدند. هنوز هم شگفت آور است كه آنها ديگر در ميان ما نيستند ، اما با عزيمت اين دو عزيز ، شماره هاي 8 و 25 به تعداد غم انگيز فوتبال ايران اضافه شد. ميناوند و انصاريان چند روز قبل از درگذشت وي به مناسبت دربي تهران ميزبان و مهمان برنامه حمايت مالي باشگاه پرسپوليس بودند. مرگ ديگو مارادونا افسانه اي در ساحل بين المللي امسال نيز هواداران را تلخ كرد.

بوسه سال

يكي از پرتنش ترين جدايي هاي فصل فوتبال ايران ، حركت شجاعانه خليل زاده از پرسپوليس به الريان قطر بود. اين اتفاق قبل از فينال ليگ قهرمانان آسيا رخ داد و ضربه فني به پرسپوليس وارد كرد. اين در حالي است كه شجاع هميشه تعصب و وفاداري را به جوش مي آورد و به عنوان مثال يك جمله مقدماتي با اين مضمون داشت: “من خانواده فقير خود را به خانواده ثروتمند نمي آورم” ، اما در آخر او آن را فروخت! آنچه آتش را شدت بخشيد ، عمل عجيب بوسيدن آرم الريان در جلسه معارفه خليل زاده بود. او در پرسپوليس كارهاي زيادي انجام داد ، اما تكرار مجدد او در اولين روز پيوستن به يك باشگاه قطري ، خشم هواداران را بسيار برانگيخت.

برخورد سال

در آخرين روزهاي سال 1999 ، سرانجام انتخابات فدراسيون فوتبال برگزار شد و تيم مهدي تاج و علي كفاشيان (حداقل از نظر ظاهري!) كنار رفت. برنده انتخابات عزيزي خادم بود كه به نظر مي رسد ائتلاف وي با حيدر بهاروند و استفاده از ارتباطات وي با روساي هيئت هاي فوتبال نقشي اساسي در اين موفقيت دارد. در كمال تعجب علي كريمي فقط 9 راي براي شفاف سازي ساختار مديريتي فوتبال ايران به دست آورد. شگفتي ديگر انتخابات رأي احسان حاجصفي بود. ساعاتي بعد كه كاپيتان تيم ما محل حمايت جلال حسيني از علي كريمي را پسنديد ، مشخص شد كه او به مصطفي آجورلو راي داده است.

شكاف سال

پرسپوليس امسال براي دومين بار در سه فصل گذشته به فينال ليگ قهرمانان آسيا رسيد. در شرايطي كه تجربه فينال قبلي مي توانست به سفيدپوشان كمك كند تا در ديدار فينال انفرادي مقابل اولسان هيونداي به پيروزي برسند ، اشتباه مهلك مهدي شيري طناب هاي تيم را چرخاند. هرچه اين ديدار به تساوي يك بر يك پيش مي رفت ، مدافع پرسپوليس توپ را به طرز عجيبي گرفت و يك پنالتي براي اولسان اعلام كرد. اين يكي از عجيب ترين اشتباهات تاريخ فوتبال ايران بود كه اكنون قابل فراموش شدن نيست. سرانجام پرسپوليس در آستانه كسب جام براي اين اشتباه براي دومين بار قهرماني را از دست داد.

سال ناگوار

البته ، در سال 1999 اتفاقات ناخوشايند و ناخوشايند زيادي نداشتيم ، اما يكي از بدترين آنها مربوط به ميزباني ايران در مسابقات كشوري و باشگاهي بود. بر اين اساس ، نه تنها درخواست هيچ يك از چهار نماينده ايران براي ميزباني ليگ قهرمانان آسيا پذيرفته نشد ، بلكه درخواست تيم ملي براي ميزباني مقدماتي نيز پذيرفته نشد. بنابراين ، تيم ملي فوتبال ايران در ژوئن 1400 مجبور است مسابقات گروهي را در بحرين ادامه دهد ، كه كار ما را بسيار دشوار مي كند. همانطور كه انتظار مي رفت ، روساي جديد فدراسيون فوتبال با صدور بيانيه اي مديران قبلي را به اين شكست متهم كردند.

رفت و برگشت

اما يك واقعيت عجيب ديگر در سال 1999 سفر رفت و برگشت فرهاد مجيدي به نيمكت استقلال بود. اين مربي پس از باخت به تراكتور و عدم قهرماني در جام حذفي استعفا داد. مجيدي با احمد سعادتمند ، مديرعامل وقت اين باشگاه درگيري زيادي داشت. سرانجام او رفت و اين باشگاه محمود فكري را با قول بازگشت به استراماچيوني به عنوان سرمربي درآورد. فكري همچنين 16 بازي سرمربي تيم بود و يك دوره آشفته را پشت سر گذاشت تا اينكه مجيدي با اخراج خود به پست خود بازگشت. “بسياري از مردم از رفتار مجيدي تعجب كردند و از او س askedال كردند كه چرا مي خواهد خيلي زود برگردد.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.