تعطيلات نوروز كتاب بخوانيد – مجله روز

به تخصصي ترين مرجع گردشگري خوش آمديد

تعطيلات نوروز كتاب بخوانيد – مجله روز

نوروز و آغاز سال جديد خورشيدي از ديرباز براي ايرانيان رنگ و طعم تحريك كننده و دلنشيني داشته و فرصتي عالي براي زنده نگه داشتن آداب و رسوم فرهنگي و شادي و بازگرداندن قدرت جسمي و روحي بوده است. طراوت بهار و آب و هواي مطبوع آن انگيزه آغاز و ساختن سالي پر از اميد …

تعطيلات نوروز كتاب بخوانيد – مجله روز https://majale-rooz.ir/2021/03/تعطيلات-نوروز-كتاب-بخوانيد-مجله-روز/ مجله روز Fri, 19 Mar 2021 21:20:30 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/03/تعطيلات-نوروز-كتاب-بخوانيد-مجله-روز/ نوروز و آغاز سال جديد خورشيدي از ديرباز براي ايرانيان رنگ و طعم تحريك كننده و دلنشيني داشته و فرصتي عالي براي زنده نگه داشتن آداب و رسوم فرهنگي و شادي و بازگرداندن قدرت جسمي و روحي بوده است. طراوت بهار و آب و هواي مطبوع آن انگيزه آغاز و ساختن سالي پر از اميد …

نوروز و آغاز سال جديد خورشيدي از ديرباز براي ايرانيان رنگ و طعم تحريك كننده و دلنشيني داشته و فرصتي عالي براي زنده نگه داشتن آداب و رسوم فرهنگي و شادي و بازگرداندن قدرت جسمي و روحي بوده است. طراوت بهار و آب و هواي مطبوع آن انگيزه آغاز و ساختن سالي پر از اميد را دو چندان مي كند.

به گزارش مجله روزنوروز علاوه بر تولد دوباره طبيعت و زيبايي هاي آفرينش ، لذت هاي ديگري را براي دانش آموزان به ارمغان مي آورد كه تعطيلاتي دو هفته اي است كه به آنها وقت بيشتري براي سرگرمي ها و فعاليت ها مي دهد و آنها را از كتاب و مدرسه دور مي كند.

زهرا علي اكبري ، معلم و كارشناس آموزش در مصاحبه با مجله روز ، وي توصيه هايي براي دانش آموزان در ايام نوروز داشت و در اين باره گفت: تفاوت نوروز سال گذشته با نوروز سال هاي گذشته براي دانش آموزان اين است كه سال تحصيلي آنها با آموزش مجازي همراه است و به دليل تصميم ستاد ملي است. در برخورد با كرونا براي دانش آموزاني كه به مدرسه نرفته اند ، آنها نمي توانند در محيط مدرسه باشند و با دوستان و معلمان خود چهره به چهره تعامل داشته باشند و بيشتر سال را در خانه با آموزش هاي مجازي و تلويزيوني سپري كنند.

وي افزود: “بنابراين آنها براي تعطيلات نوروزي برنامه هايي دارند تا برخي از اين خستگي ها و دلزدگي ها را كاهش دهند.” حضور دانش آموزان در مدرسه علاوه بر بهره مندي از آموزش حضوري ، مزاياي ديگري نيز دارد ، از جمله فعاليتهاي حركتي و سلامتي ، گفتگو با دوستان ، ارتباط و تعامل موثر و كسب تجربه و مهارتهايي كه از آنها محروم بودند. سال تحصيلي جاري

اين كارشناس آموزش و پرورش با بيان اينكه نشاط ، نشاط و پويايي زماني در جامعه شكل مي گيرد كه سلامت جسمي و رواني نسل جوان تأمين و مورد توجه قرار گيرد ، گفت: بنابراين بايد پذيرفت كه اگرچه در شبكه خوشحال و ساير بسترهاي مجازي ، امكان تازه سازي و فعاليت ها آموزش به دانش آموزان ارائه مي شود ، اما تعطيلات مدرسه آنها را از اردوگاه هاي مدرسه ، مسابقات و هيجان ، دوستي و تفريح ​​با دوستان ، مسابقات سازنده و اميدوار كننده و غيره دور مي كند.

وي ادامه داد: بنابراين تعطيلات نوروز مي تواند با برنامه هاي مفرح ، توان بخشي ذهني ، آرامش بخشي و كسب انرژي براي دانش آموزان همراه باشد. با اين حال ، كارشناسان علوم آموزش معتقدند كه دانش آموزان نبايد در دوران تعطيلي مدرسه و آموزش كاملاً از يادگيري و كسب تجربه دور باشند و بهتر است فعاليت هايي مانند خواندن كتاب ، يادگيري مهارت هاي زندگي را انجام دهيد تا استعدادهاي خود را در اين خانواده بهتر درك كنيد و مهارتهاي اجتماعي كسب كنند.

علي اكبري خاطرنشان كرد: در تعطيلات نوروز ، والدين مي توانند از فرزندان خود بخواهند كه عملكرد آموزشي خود را همراه با برنامه هاي تفريحي و مورد علاقه تجزيه و تحليل كنند ، و بدون نگراني در مورد پروژه هاي درسي آينده ، آزمون ها ، تكاليف يا عوامل شكست در بررسي سال تحصيلي تاكنون قصد دارد ادامه دهيد: “به نظر مي رسد علاوه بر برنامه ها و برنامه هاي خانوادگي در تعطيلات كه مي تواند در يك سري از تعاملات و شادي ها برنامه ريزي شود ، خواندن كتاب براي بسياري از دانش آموزان ذكر برخي از پيشنهادات و مزاياي اين عملكرد م effectiveثر است.

وي ادامه داد: “فرهنگ مطالعه كتابهاي تعطيلات. يكي از بهترين راههاي جذب دانش آموزان براي مطالعه در تعطيلات ، ايجاد فرهنگ مطالعه كتابهاي مفرح در بين اعضاي خانواده در اين اوقات خاص است.” انتخاب كتاب هاي جالب با موضوعات خوب و مورد علاقه و تبديل آن به يك تجربه خانوادگي ، افكار و تجربيات مثبتي را در دانش آموزان ايجاد مي كند.

اين معلم خاطرنشان كرد: گرچه تهيه تجربه هاي سرگرم كننده خواندن در تعطيلات بسيار عاقلانه و مثر است ، اما لازم است در اين كار زياده روي نكنيد تا آنها نيز از لحظات مناسب اجتماعي لذت ببرند و تجربه خوبي داشته باشند. “فراموش نكنيد كه از اينجا بخوانيد اين يك جهت مهم است كه به رشد فكري و عاطفي هر شخص كمك مي كند. هر كتاب به خواننده فرصت يادگيري چيزهاي جديد و كشف ايده هاي جديد را مي دهد. خواندن كتاب دانش را افزايش مي دهد و خواننده را باهوش تر مي كند. Don ‘ اين احساس خوب را بيش از حد سركوب مي كنم

وي افزود: “خواندن به فرد كمك مي كند تا خود را كشف كند ؛ همه كتابهاي خوب ابعاد جديدي از تفكر را براي خواننده باز مي كنند. اين نه تنها فرد را غرق در كتاب مي كند ، بلكه به او كمك مي كند تا درك كند كه چگونه عكس العمل نشان مي دهد. موقعيت هايي كه هنوز در زندگي رخ نداده اند.

علي اكبري با بيان اينكه مطالعه كتاب تمركز را بهبود مي بخشد اظهار داشت: اينترنت انقلابي در جهان ما ايجاد كرده است كه با يك چالش بزرگ همراه بوده است. بيشتر روز خود را با مرور ، گپ زدن ، تماشاي فيلم و خواندن مقاله هاي غيرضروري بصورت آنلاين مي گذرانيم. بيهوده نيست ، مردم بي تاب و تحمل مي شوند و به سرعت تمركز مي كنند. در حالي كه خواندن كتاب يكي از آن عادت هاي سازنده است كه به ما در بهبود قدرت تمركز كمك مي كند.

وي افزود: خواندن باعث رشد حافظه مي شود. هنگام خواندن كتاب بايد موارد زيادي را به خاطر بسپاريد. نام شخصيت ها و خصوصيات آنها ، نام مكان ها ، برنامه ها و زيرمجموعه ها ، ترتيب وقايع ، گفتگوهاي مهم و … برخي از اطلاعات كليدي است كه هنگام خواندن بايد در خاطر داشته باشيم. توانايي ذخيره اين اطلاعات به طور مداوم با تعداد كتاب هاي خوانده شده بهبود مي يابد. بنابراين ، با خواندن كتاب ، مغز به طور غير مستقيم براي بهبود حافظه تشكيل مي شود.

اين كارشناس آموزش افزود كه علاوه بر موارد فوق ، خواندن مزاياي بسيار ديگري دارد كه مناسب اين نيست. بنابراين ، تعطيلاتي كه در آن والدين فرزندان خود را به خواندن فرصت هاي شادي و سرگرمي تشويق مي كنند ، نه تنها سرگرم كننده ، بلكه يك تجربه غني و سازنده نيز خواهد بود. خواندن يك كتاب الهام بخش و ارزشمند در اين دوره مي تواند طرز فكر بهتر را تغيير دهد ، اميد و انگيزه ايجاد كند و به ما كمك كند تا طراوت خود را به صورت مثبت تغيير دهيم.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.