رصد آسيبهاي اجتماعي محلات/رونمايي از اطلس آسيبهاي كشور

به گزارش شفاف ، وحيد قباديدانا ضمن تبريك هفته بهزيستي در مراسم تحليف دبيرخانه نظارت بر آسيب هاي اجتماعي و رونمايي از اطلس آسيب هاي اجتماعي ، اظهار داشت: سازمان بهزيستي به عنوان يك سازمان تخصصي و حمايتي در زمينه معلولان ، زنان فعال بوده است. سرپرستان خانواده ها ، كساني كه مراقبان بي اثر …

رصد آسيبهاي اجتماعي محلات/رونمايي از اطلس آسيبهاي كشور https://majalehirani.ir/2021/رصد-آسيبهاي-اجتماعي-محلات-رونمايي-از-ا/ مجله ايراني Tue, 20 Jul 2021 20:08:50 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/رصد-آسيبهاي-اجتماعي-محلات-رونمايي-از-ا/ به گزارش شفاف ، وحيد قباديدانا ضمن تبريك هفته بهزيستي در مراسم تحليف دبيرخانه نظارت بر آسيب هاي اجتماعي و رونمايي از اطلس آسيب هاي اجتماعي ، اظهار داشت: سازمان بهزيستي به عنوان يك سازمان تخصصي و حمايتي در زمينه معلولان ، زنان فعال بوده است. سرپرستان خانواده ها ، كساني كه مراقبان بي اثر …

به گزارش شفاف ، وحيد قباديدانا ضمن تبريك هفته بهزيستي در مراسم تحليف دبيرخانه نظارت بر آسيب هاي اجتماعي و رونمايي از اطلس آسيب هاي اجتماعي ، اظهار داشت: سازمان بهزيستي به عنوان يك سازمان تخصصي و حمايتي در زمينه معلولان ، زنان فعال بوده است. سرپرستان خانواده ها ، كساني كه مراقبان بي اثر دارند ، كودكان و افراد مسن. همچنين تلاش شده است تا سهم خود را در زمينه آسيب هاي اجتماعي ايفا كند.

وي ادامه داد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري و تأكيد ويژه ايشان بر 5 آسيب اصلي اجتماعي ، سازمان از غم و اندوه خود براي جلوگيري از وقوع اين ضررها و همچنين مديريت و كنترل خسارات استفاده كرده است. ما به نظارت صحيح بر آسيب اجتماعي در كشور نياز داشتيم ، كه به صورت نظرسنجي هاي مختلف و همچنين مطالعات مختلف در سطح ملي ، استاني و شهر انجام شد. در مطالعه محله محور آسيب هاي اجتماعي و محله محوري نظارت بر آسيب اجتماعي وجود داشت كه با ايجاد مراكز خدمات سلامت در سطح محله در 2527 نقطه توانستيم به اين مهم دست پيدا كنيم.

قبادي دانا يادآور شد: با توجه به اينكه نوع آسيب و نوع آسيب و عوامل خطر و عوامل محافظت كننده از آسيب در هر منطقه مي تواند متفاوت باشد ، اگر بتوانيم آسيب هاي اجتماعي را يك به يك و به صورت موردي رصد كنيم بستگي دارد مديريت ، ممكن است عوامل خطر بيشتري داشته باشد و با شمارش عوامل محافظ آن مي توان گام مهمي در اين راستا برداشت ، اما علل آسيب هاي اجتماعي متنوع و متنوع است. دلايل مختلف اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي مي تواند وجود داشته باشد و طبيعتاً همه ابزارها ، نهادها و گروه ها در جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي نقش دارند.

رئيس سازمان بهزيستي كشور در ادامه در رابطه با بحث كنترل آسيب هاي اجتماعي گفت: سازمان بهزيستي بايد مطابق قانون عمل كند و بايد از ادارات مختلف در مناطقي كه سازمان مسئوليت دارد حمايت و كمك كند.

قبادي دانا گفت: در بحث كودكان كار و خيابان ، همكاران الگوي مناسبي را بر اساس تحريف فعاليت هاي گذشته ايجاد كردند و در تهران اجرا شده است. بر اساس آمار موجود ، بيش از 80٪ از 949 نفري كه در تهران نگهداري مي شوند افغان و بقيه پاكستاني هستند.

وي در بخشي ديگر گفت: براساس اسكن عنبيه اطلاعات بيومتريك وي ثبت شده است.

قبادي اظهار داشت: علاوه بر برآورد جمعيت پنهان در مطالعات مختلف ، همراه با مطالعات ، نظرسنجي ها و متاآناليزها در موضوع مشاهده ، سيستم هاي ثبتي مانند 123 اورژانس و 1480 مشاوره تلفني وجود دارد كه مشاوره روانشناسي رايگان را در سلامتي ارائه مي دهند اين سازمان مي تواند اطلاعات ارزشمندي در مورد موضوع نظارت ارائه دهد. مراكز خدمات سلامتي زندگي مثبت همچنين مي توانند اطلاعات و نظارت بر محله را ارائه دهند.

رئيس سازمان بهزيستي گفت: مجموعه اطلاعات ثبت پليس و مجموعه داروهاي پزشكي قانوني و ساير مجموعه هايي كه در زمينه آسيب ها فعال هستند و همچنين اطلاعات استخراج شده توسط سازمان بهزيستي مي توانند اطلاعات كاملي را براي عملكرد صحيح در اختيار ما قرار دهند. : به طور طبيعي ، اگر مسئله كودكي با اعتياد غيرقابل ادعا يكي از موضوعات آسيب هاي اجتماعي در استاني مانند سيستان و بلوچستان باشد ، ممكن است اين ضرر در استاني مانند استان يزد چندان دشوار نباشد و اولويت نباشد ، بنابراين به دليل منابع محدود ، منابع بهينه بايد هزينه شوند. و اقدامات م effectiveثر هستند و مي توانيم از اقداماتي كه اتفاق مي افتد بازخورد خوبي بگيريم.

رئيس سازمان بهزيستي كشور در بخشي ديگر از سخنان خود در زمينه نظارت بر معلولان اظهار داشت: با توجه به موضوع پيشگيري از معلولان ، توان بخشي و توان بخشي آنها به خانواده ها و هر اقدام ديگري كه بايد در رابطه با معلولين ، هيچ جايي براي نظارت بر ميزان معلوليت وجود ندارد. با افتتاح اين دبيرخانه در سطح ملي در ستاد رفاه كشور و همچنين دبيرخانه هاي استاني ، ما مي توانيم تخمين هاي لازم را با احترام به معلوليت هاي مختلفي كه پيش روي ما قرار دارد.

وي افزود: به عنوان مثال ، مي بينيم كه در يك روستاي شمالي خراسان به طور ناگهاني تعداد نابينايان افزايش مي يابد و خانواده هاي مختلف كودكان نابينا در آن روستا به دنيا مي آورند. اين امر مستلزم مداخله موثر و مشاوره ژنتيك است. تعيين توالي ژن بايد در خانواده هاي ساكن در آن روستا انجام شود و ما بايد بتوانيم با احتياطات از زايمانهاي مكرر افراد نابينا در اسرع وقت جلوگيري كنيم.

وي افزود: آزمايش هاي شنوايي براي نوزادان تازه متولد شده در كشور انجام مي شود ، جايي كه سالانه حدود يك ميليون نفر غربال مي شوند و در صورت لزوم به آنها مراجعه مي شود و روند ناشنوايي در مناطق مختلف چگونه است. ، تا ببينيد اقدامات م toثر انجام مي شود ” با توجه به نابينايي و غربالگري تنبلي چشم ، كه هر ساله دو تا سه ميليون كودك سه تا شش ساله را بررسي مي كند ، اين كار در مهد كودك ها انجام شده و امسال در مكان هاي مختلف در مراكز خدمات سلامتي ساخته خواهد شد. گرفت. استخراج اين اطلاعات و تجزيه و تحليل اين اطلاعات مي تواند در پيشگيري و مداخله با توجه به معلوليت هاي مختلف كمك قابل توجهي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.