آزمون پاياني پارلمان شهري اصفهان ساده اما پيچيده/ دو گزينه نهايي شهرداري اصفهان تا پايان هفته اعلام مي‌شود

به گزارش خبرگزاري مجله روز در اصفهان ، انتخاب شهردار اولين و مهمترين آزمون شوراهاي اسلامي شهر است كه براي مدتي در راس شهر خواهد بود و اينكه چگونه انتخاب آنها سرنوشت شهر را تعيين مي كند. ديد جامع يا يك بعدي ، شفافيت ، مديريت اقتصادي ، پيشگيري از فساد و فراز و نشيب …

آزمون پاياني پارلمان شهري اصفهان ساده اما پيچيده/ دو گزينه نهايي شهرداري اصفهان تا پايان هفته اعلام مي‌شود https://majale-rooz.ir/2021/08/آزمون-پاياني-پارلمان-شهري-اصفهان-ساده/ مجله روز Sat, 21 Aug 2021 07:39:32 0000 استان ها https://majale-rooz.ir/2021/08/آزمون-پاياني-پارلمان-شهري-اصفهان-ساده/ به گزارش خبرگزاري مجله روز در اصفهان ، انتخاب شهردار اولين و مهمترين آزمون شوراهاي اسلامي شهر است كه براي مدتي در راس شهر خواهد بود و اينكه چگونه انتخاب آنها سرنوشت شهر را تعيين مي كند. ديد جامع يا يك بعدي ، شفافيت ، مديريت اقتصادي ، پيشگيري از فساد و فراز و نشيب …

به گزارش خبرگزاري مجله روز در اصفهان ، انتخاب شهردار اولين و مهمترين آزمون شوراهاي اسلامي شهر است كه براي مدتي در راس شهر خواهد بود و اينكه چگونه انتخاب آنها سرنوشت شهر را تعيين مي كند.

ديد جامع يا يك بعدي ، شفافيت ، مديريت اقتصادي ، پيشگيري از فساد و فراز و نشيب شهر بستگي به انتخاب اعضاي منتخب شوراهاي اسلامي شهر دارد و مردم منتظرند بدانند چه كسي مديريت شهر را بر عهده دارد. دوره شوراهاي اسلامي: آنها شهري را براي كار با تيمي انتخاب مي كنند كه قادر به غلبه بر مشكلات و بهبود اين سرزمين است و پس از چهار سال ، نقشه راه را تعيين و منتشر مي كنند.

كلانشهر اصفهان كه داراي شاخص هاي زيادي است و نقش اساسي در كشور و بين المللي ايفا مي كند ، انتخاب شهرداران همواره مورد توجه مردم ، مسئولان و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر بوده است و هر بار نماينده اجرايي شوراي شهر پارلمان محلي آن را بهتر از قبل امتحان كرده است.

هفته گذشته اعضاي ششمين دوره شوراي اسلامي شهر اصفهان پس از بررسي چندين نامزد ، در بين پنج شخصيت برجسته محمدعلي احمدي ، عليرضا صلواتي ، عليرضا قاري قرآن ، علي قاسم زاده و رضا مختاري به نتيجه رسيدند.

محمدعلي احمدي شخصيت سياسي و از فرماندهان سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان است.

احمدي

عليرضا صلواتي ، چهره اي خانوادگي در زمينه مديريت شهري و شهرسازي شهر ، كه در گذشته يكي از مهمترين فعاليتهاي شهرداري اصفهان ، معاون حمل و نقل و ترافيك بود و از سال 1377 مسئول زيرساخت ها توسعه در وزارت راه و شهرسازي

لواتي

عليرضا قاري قرآن يكي ديگر از چهره هاي شناخته شده براي مردم در حوزه شهرسازي است كه معاون شهردار اصفهان و معاون فني و عمراني شهردار قم بود و در حال حاضر مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان است. به

قاري قران

علي قاسم زاده چهره اي متفاوت از سايرين با آموزش هاي فرهنگي ، دانش و مهارت در اين زمينه است كه فعاليت هاي اجتماعي داشته و در دوره هاي گذشته مديرعامل سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري اصفهان بوده است.

قاسم زاده

رضا مختاري ، چهره اي خانوادگي در زمينه مديريت شهري و البته متفاوت از سايرين كه داراي تجربه و دانش علمي بود كه با حمايت مهدي جمالي نژاد وارد حوزه شهري شد و در مقطعي مدير منطقه 15 اصفهان بود. شهرداري هاي كشور به عنوان مدير كل رياست و پارلمان اين سازمان منصوب شده اند. وي همزمان معاون دانشگاه پيام نور استان اصفهان بود.

رضا مختاري

انتخاب مناسب شهرداري اصفهان كيست؟

در اين زمينه كارشناسان در مورد مديريت شهري كارآمد و پويا اظهار نظر مي كنند كه در مورد چندين مورد آن بحث شده است. رضا اسماعيلي ، استاد جامعه شناسي دانشگاه آزاد اصفهان ، در گفت و گو با مجله روز ، با اشاره به تعريف جامع مديريت شهري ، اظهار داشت: دستيابي به كيفيت زندگي و توسعه همه جانبه شهر از جمله ماموريت ها و وظايف اين سازمان است. مدير شهر و تيمش “.

وي افزود: شوراي اسلامي و شهردار دو عنصر مهم در مديريت شهري هستند كه بايد شهر را به عنوان مكاني براي زندگي يكپارچه برنامه ريزي و طراحي كنند.

يكي از اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي اصفهان كه با اشاره به اينكه عملكرد مديريت شهري بايد بازتابي از بهبود كيفيت زندگي باشد ، تصريح كرد: يك فرد تأثيرگذار در سطح بين المللي به تيمي نياز دارد كه بتواند شهر را مديريت كند.

وي ظرفيت شهردار اصفهان را جزء اصلي دانست و گفت: شهردار بايد وسعت اصفهان را داشته باشد و نگرش و عملكرد وي متناسب با نيازها و ظرفيت هاي اين شهر باشد.

اسماعيلي با بيان اينكه شهر از برخي نواقص رنج مي برد ، خاطرنشان كرد: براي جبران اين كاستي ها ، بايد شهرداري انتخاب شود كه بتواند به نگراني ها پاسخ دهد.

وي چالش هاي عمده در حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي را مورد توجه قرار داد و گفت: در گذشته اصفهان موضوع بسياري از كارهاي عمراني بوده است و اگر شهردار منتخب داراي روحيه و تمركز فرهنگي و اجتماعي باشد ، مي تواند شهر را رهبري كند. و پاسخگويي به نيازهاي مختلف فرهنگي و اجتماعي “.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: اگرچه توسعه مدني نيز مورد نياز است ، اما با وجود نمايندگان متعدد مجلس ، اين نياز جبران مي شود ، كه در ميان گزينه هاي پيشنهادي علي قاسم زاده پيشنهاد خوبي است كه نشان مي دهد اعضاي شوراي اسلامي شهر توجه ويژه اي به آنها داشت نيازهاي فرهنگي شهر را داشتند.

وي بر اهميت قدرت و توانايي شهردار در برقراري ارتباط بين نهادها و دستگاه هاي اجرايي تاكيد كرد و گفت: “اين مقام مي تواند توسعه مورد نياز براي جلب مشاركت ساير ادارات را فراهم كند.”

هنگام انتخاب شهردار ، سابقه فعاليت يك موضوع مهم است

كارشناس شوراهاي اسلامي دولت اصفهان در گفت وگو با مجله روز اظهار داشت: شهردار پيشنهادي هر شوراي شهر بايد داراي سابقه اي مثبت باشد و از نظر اخلاقي مزين به سلامتي و تعهد و با همان شجاعت و اولويت تجربه كافي باشد. در مديريت شهري از زير واحدهاي شهرداري مطلع و آگاه باشيد

عليرضا خبازيان ادامه داد: تعهد و تجربه دو ويژگي بسيار مهم هستند كه به عنوان دو بال براي پرواز عمل مي كنند ، ضعف در هر يك از آنها مي تواند مديريت شهري يك شهر و البته تعهد ، مسئوليت ، صداقت و سلامت را به چالش بكشد. از ويژگيهاي مهمي كه شهردار پيشنهادي بايد داشته باشد ، زيرا اين ويژگيها ذاتي هستند و با مطالعه چند قانون و قانون بدست نمي آيند.

وي با بيان اينكه قانون جديد انتخاب شهرداران ، ثبت احكام اجرايي شهرداران با توجه به جمعيت شهر و همچنين رشته هاي تحصيلي مربوطه مورد توجه قرار گرفته است ، خاطرنشان كرد: در حال حاضر فعاليت شهرداري ها بهبود و مدل فعاليتها در حال افزايش است ساده ترين زبان وظايف شهرداري هم از نظر كمي و هم از نظر كمي در حال تكامل است.

خبازيان ادامه داد: متناسب با رشد شهرها در ابعاد شهري ، فرهنگي ، اجتماعي ، اقتصادي و ساير موارد ، مديران شهرها با فناوري هاي روز شريك شده و خود را با نظريه هاي علوم انساني تطبيق داده و در حفظ محيط زيست كوشا هستند. بي حوصله شدن

وي افزود: اگر شوراها هنگام انتخاب شهرداران خود خلاقيت و جوانان را در نظر بگيرند ، شاهد استخدام شهرداراني خواهيم بود كه در تحول مديريت شهري گام هاي ارزنده اي برداشته اند و از روز مرگ و تكرار بيرون آمده اند.

شهردار به قدرت ادراكي ، فني و انساني نياز دارد

عليرضا نصر اصفهاني ، رئيس سابق شوراي شهر اصفهان ، قدرت ادراكي را م understandingلفه مهمي در درك موقعيت و مديريت اصفهان در اين شهر دانست و افزود: شهردار بايد در يكي از موضوعات مربوط به شهرداري و ساير حوزه ها از تكنسين هاي دانش برخوردار باشد. ، اطلاعات نسبي و داراي كارشناسان در تيم شما است.

وي ادامه داد: نيروي انساني شهردار فرصتي را براي وي ايجاد مي كند كه با 16000 نفر از مسئولان شهرداري و 3000 بازنشسته اين نهاد ارتباط برقرار كرده و از طريق آن شهر را اداره كند.

نصر اصفهاني خاطرنشان كرد: قدرت انساني شهردار به او كمك مي كند تا روابط خوبي با مقامات استاني ، ملي و بين المللي داشته باشد و در تعاملات عمومي با جمعيت 2 ميليون نفري ايفاي نقش كند.

وي با بيان اينكه كار سياسي و رفتارهاي حزبي و گروهي در مديريت شهري براي خدمات رساني به مردم مضر است ، تصريح كرد: مسئولان شهرداري در حوزه فعاليت خود بايد به 2 ميليون نفر در اصفهان خدمت كنند و نه آنها را مسئول تعداد محدودي دانست. از طرف ديگر ، آنها با آژانس ها و موسسات مختلف در سطح ملي و استاني و بين المللي با شهرهاي خواهر خواننده ارتباط دارند.

يكي از اعضاي دور پنجم شوراي اسلامي شهر اصفهان كه مدعي بود شهردار از دور قبلي دوشنبه ها به تهران سفر كرده و نيازهاي وزارتخانه ها را دنبال كرده است ، خاطرنشان كرد: ملي ، استاني و مردمي كليد يك شهردار موفق است.

نگاهي جامع به انتخاب شهردار

عباس حاج رسوليها ، يكي از اعضاي شوراي شهر اصفهان ، در گفت و گو با مجله روز اظهار داشت: از دور اول شوراها ، نمايندگان مردم سعي كرده اند نگاه جامعي به توسعه شهري داشته باشند.

عضو شوراي شهر اصفهان ادامه داد: انتخاب شهردار براي اجراي مصوبات شوراهاي اسلامي موضوع مهمي است كه توسط اعضاي اين وظيفه پارلمان محلي به آن پرداخته شده و در هنگام ورود به گزينه ها بينش جهاني وجود داشته است.

وي ادامه داد: نيازهاي فرهنگي ، عمراني ، خدماتي و اجتماعي شهر در نظر گرفته شده و شهرداري با در نظر گرفتن همه اين نيازها انتخاب مي شود.

حاج رسوليها افزود: از زمان دور اول شوراي شهر ، منتخبين به نيازهاي فرهنگي و عمراني توجه داشته اند و كارهاي زيادي در زمينه فرهنگ و ورزش انجام شده است و اينطور نبوده است. همه چشمها مدني هستند. “

مشاركت مردم در انتخاب شهردار

رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان از وجود 50 شاخص در بين روزنامه نگاران درباره انتخاب شهردار خبر داد و گفت: مردم به معرفي گزينه هاي شهردار و اعلام شاخص ها كمك كردند و شهرداري نظرسنجي از مردم را انجام داد.

شوراي اسلامي نصر

محمد نور صالحي ادامه داد: اعضاي شوراي اسلامي شهر بر سر يك موضوع و يك شهردار توانمند به توافق مي رسند و پيشنهاد گزينه خود را نهايي مي كنند تا بتواند با يك تيم توانمند همكاري كند.

وي ادامه داد: دغدغه هاي كل شهر توسط شوراي اسلامي در نظر گرفته مي شود و هر آنچه در مديريت شهر به دست آمده انجام مي شود و در غير اين صورت مطالبات برآورده مي شود. مردم 70 نفر را براي تصدي شهرداري اصفهان معرفي كردند كه برخي از آنها نتوانستند مسئوليت خود را بر عهده بگيرند و ليست 11 نفره مورد بازنگري قرار گرفت كه در نهايت به آن پنج نفر رسيد و در پايان هفته دو گزينه نهايي براي شهردار اصفهان اعلام مي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.