جايگاه مجهول فرانسه‌ي ناتوان در بلوك‌بندي‌هاي جديد قدرت!

“استراتژي جديد ايالات متحده يك اروپاي متحد قوي را نمي پذيرد ، بنابراين فرانسه ، كه برخلاف خواسته كاخ سفيد ، هنوز در آرزوي اتحاديه اروپا تحت رهبري خود است ، در كنار لندن موقعيت موثري نخواهد داشت. و واشنگتن به سمت جديد محاصره قدرت در سيستم بين المللي به گزارش مجله روز ، نورنيوز …

جايگاه مجهول فرانسه‌ي ناتوان در بلوك‌بندي‌هاي جديد قدرت! https://majale-rooz.ir/2021/09/جايگاه-مجهول-فرانسه‌ي-ناتوان-در-بلوك/ Wed, 22 Sep 2021 02:04:07 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/09/جايگاه-مجهول-فرانسه‌ي-ناتوان-در-بلوك/ “استراتژي جديد ايالات متحده يك اروپاي متحد قوي را نمي پذيرد ، بنابراين فرانسه ، كه برخلاف خواسته كاخ سفيد ، هنوز در آرزوي اتحاديه اروپا تحت رهبري خود است ، در كنار لندن موقعيت موثري نخواهد داشت. و واشنگتن به سمت جديد محاصره قدرت در سيستم بين المللي به گزارش مجله روز ، نورنيوز …

“استراتژي جديد ايالات متحده يك اروپاي متحد قوي را نمي پذيرد ، بنابراين فرانسه ، كه برخلاف خواسته كاخ سفيد ، هنوز در آرزوي اتحاديه اروپا تحت رهبري خود است ، در كنار لندن موقعيت موثري نخواهد داشت. و واشنگتن به سمت جديد محاصره قدرت در سيستم بين المللي

به گزارش مجله روز ، نورنيوز در مقاله اي تحت عنوان “موقعيت ناشناخته فرانسويان ناتوان در محاصره جديد قدرت!” نوشت:

رهبران ايالات متحده ، بريتانيا و استراليا پنجشنبه گذشته توافقنامه همكاري ديپلماتيك ، امنيتي و نظامي در منطقه هند و اقيانوس آرام ، معروف به Ocous را امضا كردند كه در واقع فرانسه را از توازن قدرت منطقه حذف كرد.

اين توافق سه جانبه ، صرف نظر از پيامدهاي سياسي و استراتژيك سيستم نوين ساخت انرژي در سيستم بين المللي ، كه مشخصاً هدف آن مهار چين است ، ضربه اقتصادي شديدي به پيكر شكننده اقتصاد فرانسه وارد كرده است. “” به خاطر آورد

بر اساس اين توافق نامه ، چندين زيردريايي ساخت هسته اي ايالات متحده در استراليا فروخته مي شود كه منجر به لغو قرارداد قبلي ساخت و فروش زيردريايي از پاريس به كانبرا مي شود.

در سال 2016 ، فرانسه قراردادي به ارزش تقريبي 56 ميليارد يورو با استراليا براي طراحي و ساخت 12 زيردريايي بزرگ ديزلي در اين كشور در چند سال منعقد كرد.

نكته مهم و نگران كننده اين توافق براي كشورهايي مانند چين و روسيه مخفيگاه كامل زيردريايي هاي هسته اي در مقايسه با زيردريايي هاي ديزلي است كه حتي براي ماه ها ، بدون نياز به سوخت گيري مكرر ، عميقاً در هوا حركت مي كند. دستمزد خارج

علاوه بر واكنش شديد فرانسه كه باعث شد پاريس سفيران خود را از كانبرا و واشنگتن فراخواند و مذاكرات دفاعي با بريتانيا را لغو كند ، توافق OCUS واكنش چين ، روسيه و اتحاديه اروپا را برانگيخت.

سفارت چين در ايالات متحده اعلام كرد كه چنين اقداماتي نبايد “منافع كشورهاي ثالث را هدف قرار داده و به آنها آسيب برساند”.

نماينده روسيه در سازمان هاي بين المللي نيز فروش زيردريايي هاي هسته اي آمريكا در استراليا را “نمونه بسيار بد” براي كشورهاي غير هسته اي عنوان كرد.

اورسولا وان در لاين ، كميسر اتحاديه اروپا ، روز دوشنبه در مصاحبه با سيانور ، رفتار فرانسه را “غيرقابل قبول” خواند و گفت: “با يكي از كشورهاي عضو اتحاديه اروپا رفتار غيرقابل قبولي شده است.” بفهميد چه اتفاقي افتاده و چرا. “

از سوي ديگر؛ جو بايدن ، رئيس جمهور آمريكا ، پاريس را “متحد كليدي” خواند كه ايالات متحده مي خواهد “مستقيماً” در اين منطقه همكاري كند. نخست وزير استراليا همچنين اظهار داشت كه دليل اقدام كشورش “تغيير نظر” نيست بلكه “تغيير ضرورت” است.

با توجه به آنچه گفته شد ؛ در حالي كه برخي تحليلگران پيمان OCUS را يادآور دوران جنگ سرد و پيمان اطلاعات امنيتي پنج چشم به نام Oxa مي دانند كه 75 سال پيش بين ايالات متحده ، بريتانيا ، كانادا ، استراليا و نيوزلند ، علاوه بر ضد چيني بودن ، امضا شد. ، اما به نظر مي رسد داستان گسترده تر از اطلاعات منتشر شده تا كنون باشد.

با اين حال ، مساله اي كه پيش مي آيد نشان مي دهد كه فرانسه در دوره اخير و به ويژه پس از افول قدرت شخصي “آنگلا مركل” و آلماني ها در قاره سبز ، سعي مي كند پرچم استقلال سياسي اروپا باشد و مرزها را دقيق حفظ كند. و كامل با ايالات متحده. او همچنين از ايالات متحده در اختلاف بين واشنگتن و پكن حمايت نكرد.

براي توصيف دقيق ؛ اگر مدتهاست تصور مي شد كه حمايت كامل ترامپ از انتخابات اين است كه استراتژي ايالات متحده در قبال اروپا از شريك استراتژيك قوي در رويكرد چندجانبه گرايانه به يك بازيگر ضعيف تكه تكه در رويكرد يك جانبه تبديل شده است ، امروز فرانسه به دستور كاخ سفيد عمل نخواهد كرد. روياي اروپاي متحد تحت رهبري او همچنان در بلوك جديد قدرت در سيستم بين المللي در كنار لندن و واشنگتن شكوفا مي شود.

در حقيقت ، ضعف شديد اروپا در طول اين سالها نسبت به ايالات متحده ، كه عملاً اراده خودش را نداشت ، عملاً به جايي رسيده است كه امروز كاخ سفيد ، به نفع اروپا ، اعضاي همفكر خود را به خدمت مي گيرد. از نظم جديد بين المللي

با اعتصاب 56 ميليارد دلاري اخير فرانسه در مورد زيردريايي ها ، ايالات متحده عزم خود را براي اجراي استراتژي جديد خود نشان داده است ، همانطور كه قبلاً با فروش 5.5 ميليون دلار F -35A Lightning -2 از ايالات متحده انجام داد. لاكهيد مارتين در سوئيس توافق بين برن و پاريس را براي فروش محصولات شركت فرانسوي Dassault به آن كشور مسدود كرده بود.

تصرفات در اروپا در طول اين سالها نمونه بارزي از سرنوشت شوراي امنيت سازمان ملل متحد و ساير معاهدات بين المللي و همچنين اخراج تحقيرآميز آن از منطقه غرب آسيا به دنبال تصميم آمريكا بوده است.

در همين حال ، فرانسه سعي كرده است به نحوي موقعيت خود را باز يابد و موقعيت خود را به عنوان دارايي در امور بين المللي به دست آورد ، اما اگر ناتواني امانوئل مكرون را در پروژه لبنان نشان دهد ، بعيد است كه بتواند اين كار را انجام دهد. حضور مكرون در نشست اخير در بغداد به دعوت مصطفي الكاظمي ، نخست وزير عراق ، از اين طريق ارزيابي مي شود.

نكته اين است كه ؛ فرانسوي ها ، كه حتي در كنار ايالات متحده ، ديگر از ظرفيت لازم براي ايفاي نقش م effectiveثر در امور خارجي ، به ويژه در غرب آسيا برخوردار نبودند ، طبيعتاً از قدرت كافي براي ايفاي اين نقش به تنهايي برخوردار نيستند و مانند بسياري از سياستمداران و مكرراً هشدار داد كارشناسان انتقادي ماكرون ، كه بيشتر نگران حل مشكلات داخلي اقتصادي و اجتماعي هستند.

مطابق با؛ “به كشورهاي منطقه بايد هشدار داده شود كه وعده هاي پاريس بيشتر براي مكرون تبليغات و حفظ آنهاست تا عملياتي و عملي ، بنابراين آنها نبايد به ابزار كشورهاي داراي معلوليت مانند فرانسه تبديل شوند.”

انتهاي پيام

راهنمای سفر به فرانسه: نکاتی برای صرفه جویی در پول

در صورت بی احتیاطی فرانسه می تواند کل پول شما را خرج کند. کشور ارزانی نیست. بله، غذا و نوشیدنی می تواند ارزان باشد البته اگر در بازارها غذا بخورید، اما، به طور کلی، اسکان و حمل و نقل هزینه زیادی دارد بنابراین باید مراقب هزینه های خود باشید. در اینجا به چند نکته برای صرفه جویی در پول برای کمک به شما در کاهش هزینه های سفر اشاره می کنم:آموزش زبان فرانسه

۱- به پیک نیک بروید- بیرن غذا خوردن در فرانسه، به ویژه در پاریس، گران قیمت است. رستوران ها می توانند کل بودجه یک روز شما را به خود اختصاص دهند. خوشبختانه، پیک نیک در فرانسه معمول است. به بازار محلی بروید. پنیر، نان، میوه و گوشت بخرید، به پیک نیک بروید و مردمی که از آنجا عبور می کنند را تماشا کنید. با کمتر از ۱۰ یورو (۱۱ دلار آمریکا) می توانید یک وعده غذایی خوب تهیه کنید. سفر به فرانسه

۲- با قطار (معمولی) سفر کنید – سفر با قطار در اروپا بسیار ارزان است علاوه بر این ساده ترین راه برای گشت و گذار در فرانسه نیز محسوب می شود. خط TGV می تواند گران باشد، اما اگر از قطارهای معمولی استفاده کنید می توانید صرفه جویی کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.